FANDOM

På den här sidan kan vi diskutera det så kallade tredelade systemet... Glöm inte att signera era kommentarer.

Det tredelade systemetRedigera

Det system som nu är inlagt kan kallas för tredelat eftersom det är strukturerat enligt följande modell.

och så vidare...

Vår syn på-artiklarna kan möjligtvis ha en eller ett par meningar, som guide för de som vill ha en snabbkoll. Men mer kan det nog inte bli förrän det finns formella beslut. På debattsidorna tänker jag mig att diskussionen förs på själva sidorna, alltså inte i kommentarsfältet. Det bör antagligen tas bort eftersom det förvillar. När det gäller motionssidorna till respektive område så tänker jag mig att det skall vara sidor som är låsta och endast innehålla de giltiga motioner som lämnats in, inom just det området. Jag tänker mig dessutom att det bara skall vara länkar till motionerna på sidan. Dvs att själva motionerna skapas på separata sidor, vilka också låses efter att de skapats (men där kan man ha kommentarsfältet kvar). Så en motionssida om grundinkomst och angränsande frågor skulle till exempel kunna se ut såhär:

Motioner om grundinkomst och angränsande frågor

  • Motion om basinkomstförsök på Gotland (länk)
  • Motion om stöd till basinkomstförsöket i Kina (länk)
  • Motion om utjämning av socialbidragen i olika kommuner (länk)

Sen, när man träffas live, typ på en kongress, så betar man av motionerna. En fråga som uppstår i den här modellen är vilka som har rätt att lägga motioner. Två varianter finns. Alla som är registrerade på den här webbplatsen eller dem som har betalt in en medlemsavgift till en upprättad förening.

Vad tror ni om den här modellen? Skulle den kunna fungera? Mats40 maj 25, 2011 kl. 22.52 (UTC)